مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية

مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية

مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية
 
الرئيسيةالتسجيل

شاطر | 
 

 بحث باللغة الإنجليزية عن :Sherlock Holmes الطالبة / عزة محمد ناصف محمد سليمان

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أ/أحمد البسيونى
Admin
avatar

عدد المساهمات : 347
تاريخ التسجيل : 25/02/2010
العمر : 51
الموقع : http://sahragt.ahlamontada.com

مُساهمةموضوع: بحث باللغة الإنجليزية عن :Sherlock Holmes الطالبة / عزة محمد ناصف محمد سليمان   السبت يوليو 31, 2010 12:42 pm

بحث باللغة الإنجليزية عن :
Sherlock Holmes


Source :

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

مقدم البحث :

الطالبة / عزة محمد ناصف محمد سليمان

الفصل / 1/2

مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية المشتركة

تحت إشراف
أ / أحمد عبد الجواد عطية البسيونى مدرس اللغة الإنجليزية






Sherlock Holmes


From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

This article is about Sir Arthur Conan Doyle's fictional detective. For other uses, see [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
Sherlock Holmes
Sherlock Holmes character
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Sherlock Holmes in a 1904 illustration by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

First appearance

1887-1888

Created by

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Information

Gender

Male

Occupation

Consulting detective

Family

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (brother)

Nationality

English

Sherlock Holmes (pronounced [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]) is a fictional detective created by Scottish author and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. A brilliant London-based "consulting detective", Holmes is famous for his astute [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], his ability to take almost any [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and his [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] skills to solve difficult [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

Holmes, who first appeared in publication in 1887, was featured in four novels and 56 short stories. The first story, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], appeared in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1887 and the second, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1890. The character grew tremendously in popularity with the beginning of the first series of short stories in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1891; further series of short stories and two [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] novels appeared between then and 1927. The stories cover a period from around 1880 up to 1907, with a final case in 1914.

All but four stories are narrated by Holmes's friend and biographer, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]; two are narrated by Holmes himself ("[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" and "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]") and two others are written in the third person ("[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" and "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]"). In two stories ("[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" and "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]"), Holmes tells Watson the main story from his memories, while Watson becomes the narrator of the frame story. The first and fourth novels, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], each include a long interval of omniscient narration recounting events unknown both to Holmes and to Watson.

Doyle said that the character of Holmes was inspired by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], for whom Doyle had worked as a clerk at the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Like Holmes, Bell was noted for drawing large conclusions from the smallest observations.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Contents

[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]



//

[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]] Early life


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

The first appearance of Holmes, 1887

Explicit details about Sherlock Holmes's life outside of the adventures recorded by Dr. Watson are few and far between in Conan Doyle's original stories; nevertheless, incidental details about his early life and extended families portray a loose biographical picture of the detective.

An estimate of Holmes's age in the story "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" places his birth in 1854; the story is set in August 1914 and he is decscribed as being 60 years of age. However, on her website, Laurie R. King gives an argument for a younger Holmes, with a birth date somewhere between 1863 and 1868.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Commonly, the date is cited as 6 January.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Holmes states that he first developed his methods of deduction while an undergraduate. The author [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] suggested that, given details in two of the Adventures, Holmes must have been at Cambridge rather than Oxford and that "of all the Cambridge colleges, Sidney Sussex [College] perhaps offered the greatest number of advantages to a man in Holmes’ position and, in default of more exact information, we may tentatively place him there".[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

His earliest cases, which he pursued as an amateur, came from fellow university students.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] According to Holmes, it was an encounter with the father of one of his classmates that led him to take up detection as a profession,[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and he spent the six years following university working as a consulting detective, before financial difficulties led him to take Watson as a roommate, at which point the narrative of the stories begins.

From 1881, Holmes was described as having lodgings at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], London, from where he runs his private detective agency. 221B is an apartment up 17 steps, stated in an early manuscript to be at the "upper end" of the road. Until the arrival of Dr. Watson, Holmes worked alone, only occasionally employing agents from the city's underclass, including a host of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and a group of street children he calls "the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]". The Irregulars appear in three stories, "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]", "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" and "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]".

Little is said of Holmes's family. His parents were unmentioned in the stories and he merely states that his ancestors were "country [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]". In "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]", Holmes claims that his great-uncle was [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the French artist. His brother, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], seven years his senior, is a government official who appears in three stories:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] he is also mentioned in one other story.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Mycroft has a unique civil service position as a kind of memory-man or walking database for all aspects of government policy. Mycroft is described as even more gifted than Sherlock in matters of observation and deduction, but he lacks Sherlock's drive and energy, preferring to spend his time at ease in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], described as "a club for the most un-clubbable men in London."

It's unclear whether Holmes has any other siblings. In "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]", Holmes says, "I confess that it is not the situation which I should like to see a sister of mine apply for", leading some to suppose the existence of same. But he mentions this only to warn a woman in a case, taking her as his sister; therefore, this may be a mere figure of speech.

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

A portrait of Sherlock Holmes by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] from The Strand Magazine, 1891 in "The Man with the Twisted Lip".

[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]] Life with Dr. Watson

Holmes shares the majority of his professional years with his good friend and chronicler [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], who lives with Holmes for some time before his marriage in 1887, and again after [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] death; his residence is maintained by his landlady, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

Watson has two roles in Holmes's life. First, he gives practical assistance in the conduct of his cases; he is the detective's right-hand man, acting variously as look-out, decoy, accomplice and messenger. Second, he is Holmes's chronicler (his "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" as Holmes refers to him). Most of the Holmes stories are [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], written from Watson's point of view as summaries of the detective's most interesting cases. Holmes is often described as criticising Watson's writings as sensational and populist, suggesting that they neglect to accurately and objectively report the pure calculating "science" of his craft.

Detection is, or ought to be, an exact science and should be treated in the same cold and unemotional manner. You have attempted to tinge it "[A Study in Scarlet]" with romanticism, which produces much the same effect as if you worked a love-story ... Some facts should be suppressed, or, at least, a just sense of proportion should be observed in treating them. The only point in the case which deserved mention was the curious analytical reasoning from effects to causes, by which I succeeded in unravelling it.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

—Sherlock Holmes on John Watson's "pamphlet", "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]".

Nevertheless, Holmes's friendship with Watson is his most significant relationship. In several stories, Holmes's fondness for Watson—often hidden beneath his cold, intellectual exterior—is revealed. For instance, in "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]", Watson is wounded in a confrontation with a villain; although the bullet wound proves to be "quite superficial", Watson is moved by Holmes's reaction:

It was worth a wound; it was worth many wounds; to know the depth of loyalty and love which lay behind that cold mask. The clear, hard eyes were dimmed for a moment, and the firm lips were shaking. For the one and only time I caught a glimpse of a great heart as well as of a great brain. All my years of humble but single-minded service culminated in that moment of revelation.

In all, Holmes is described as being in active practice for 23 years, with Watson documenting his cases for 17 of them.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]] Retirement

In "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]", Holmes has retired to a bee farm on the Sussex Downs in 1903–1904, where he takes up the hobby of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] as his primary occupation, eventually producing a "Practical Handbook of Bee Culture, with some Observations upon the Segregation of the Queen". The story features Holmes and Watson coming out of retirement one last time to aid the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] effort. Only one adventure, "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]", which is narrated by Holmes himself as he pursues the case as an amateur, takes place during the detective's retirement.

[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]] Habits and personality

Watson describes Holmes as "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" in habits and lifestyle. According to Watson, Holmes is an eccentric, with no regard for contemporary standards of tidiness or good order. In an early story, Watson describes Holmes thus:

Although in his methods of thought he was the neatest and most methodical of mankind ... [he] keeps his cigars in the coal-scuttle, his tobacco in the toe end of a Persian slipper, and his unanswered correspondence transfixed by a jack-knife into the very centre of his wooden mantelpiece ... He had a horror of destroying documents ... Thus month after month his papers accumulated, until every corner of the room was stacked with bundles of manuscript which were on no account to be burned, and which could not be put away save by their owner.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

What appears to others as chaos, however, is to Holmes a wealth of useful information. Throughout the stories, Holmes would dive into his apparent mess of random papers and artefacts, only to retrieve precisely the specific document or eclectic item he was looking for.

Watson frequently makes note of Holmes's erratic eating habits. The detective is often described as starving himself at times of intense intellectual activity, such as during "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]" where, according to Watson:

[Holmes] had no breakfast for himself, for it was one of his peculiarities that in his more intense moments he would permit himself no food, and I have known him to presume upon his iron strength until he has fainted from pure inanition.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

His chronicler does not consider Holmes's habitual use of a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], or his less-frequent use of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], a vice. Nor does Watson condemn Holmes's willingness to bend the truth or break the law on behalf of a client (e.g., lying to the police, concealing evidence or breaking into houses) where he feels it morally justifiable.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Even so, it is obvious that Watson has stricter limits than Holmes, and occasionally berated Holmes for creating a "poisonous atmosphere" of tobacco smoke.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Holmes himself references Watson's moderation in "[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]", saying "I think, Watson, that I shall resume that course of tobacco-poisoning which you have so often and so justly condemned." Watson also did not condone Holmes's plans when they manipulated innocent people, such as when he toyed with a young woman's heart in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

Holmes is portrayed as a patriot, acting on behalf of the government in matters of national security in a number of stories.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] He also carries out counter-intelligence work in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], set at the beginning of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. As shooting practice, the detective adorned the wall of his Baker Street lodgings with "VR" ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]) in bullet pocks made by his pistol.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Holmes has an [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] that at times borders on arrogant, albeit with justification; he draws pleasure from baffling police inspectors with his superior deductions. He does not seek fame, however, and is usually content to allow the police to take public credit for his work. It's often only when Watson publishes his stories that Holmes's role in the case becomes apparent.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
بحث باللغة الإنجليزية عن :Sherlock Holmes الطالبة / عزة محمد ناصف محمد سليمان
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية :: مجموعة نشاط اللغة الانجليزية-
انتقل الى: