مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية

مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية

مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية
 
الرئيسيةالتسجيل

شاطر | 
 

 بحث باللغة الإنجليزية عن :Islam in Europe : الطالبة / سارة ابراهيم عبد المقصود عباس

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أ/أحمد البسيونى
Admin
avatar

عدد المساهمات : 347
تاريخ التسجيل : 25/02/2010
العمر : 50
الموقع : http://sahragt.ahlamontada.com

مُساهمةموضوع: بحث باللغة الإنجليزية عن :Islam in Europe : الطالبة / سارة ابراهيم عبد المقصود عباس   السبت يوليو 31, 2010 10:45 am

بحث باللغة الإنجليزية عن :
Islam in Europe


Source :
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


مقدم البحث : الطالبة /

سارة ابراهيم عبد المقصود عباس
الفصل / 1/2


مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية المشتركة

تحت إشراف
أ / أحمد عبد الجواد عطية البسيونى مدرس اللغة الإنجليزية





Early history
Islam came to Eastern Europe in various ways, including through conquest. New research has uncovered a possible Muslim community in 12th century Hungary with roots in Muslim merchants in commerce with Asia over the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. In addition, there are reports of an Islamic community worshipping in wooden Mosques near Vilnius in the 1500s, under the Polish-Lithuanian Commonwealth.
[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]] Eastern Europe

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Muslim [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] soon after the establishment of Islam. The then Christian [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] provinces of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] were overrun. Soon after, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] twice, once in a long blockade [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and once again [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. However, the Byzantines successfully defended Constantinople and were able to re-establish control over much of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. This blocked further expansion of the Arab [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] towards Eastern Europe.
The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] also conquered much of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] from the Turkic [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] during the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], but the instability of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] made a permanent occupation impossible. The Arab armies withdrew and Khazar independence was re-asserted. This also prevented expansion into [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] for some time.
In 824 CE, Byzantine [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] fell to Arabs, who established an emirate on the island (see [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]). In 960, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] reconquered Crete for the Byzantines.
In the early 10th century, in what is now part of European Russia, the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] under [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] accepted Islam as the state religion. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] was dispatched by the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 922/3 to establish relations and bring [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and teachers of Islamic law ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]) to Volga Bulgaria, as well as to help build a fort and a mosque.
There are accounts of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] between the Muslims and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], apparently Vikings who made their way East towards current day Russia. On his way to Volga Bulgaria, Ibn Fadlan brought detailed reports of the Rus, claiming that some had converted to Islam. "They are very fond of pork and many of them who have assumed the path of Islam miss it very much." The Rus also relished their [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], a fermented drink Ibn Fadlan often mentioned as part of their daily fare.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] began its conquest of present day Russia and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the 13th century. Despite the fact that they were not Muslim at the time, the western Mongols adopted Islam as their [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the early 14th century. More than half[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of the European portion of Russia and Ukraine, were under suzerainty of Muslim [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] from the 13th century to the 15th century. The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] became a vassal state of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1475 and subjugated what remained of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] by 1502. The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] was conquered by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1552.

criticism of the circumstances in some Turkish families or communities, she fails to constantly add that there are many Turks in Germany who are in favor of freedom, democracy, and enlightenment, and she also lacks the usual discomfort that suggests criticizing other ways of life can sometimes border on racism.


There are two reasons, it seems, why Germans often make lousy defenders of their own values -- their detachment and their fear of being accused of intolerance. But a free society needs enthusiasts like Kelek. Otherwise, it risks becoming cynical.


Kelek finds herself in a dilemma familiar to all those who defend freedom and tolerance -- namely, that freedom can never be complete freedom, and tolerance never complete tolerance. This means that a rational person who fights for freedom and tolerance is necessarily also always fighting for intolerance and a lack of freedom. In other words, those who fight for tolerance must also be intolerant of those who are intolerant.



Thus the accusation against Kelek turns out to be an empty one. It is during a debate such as the current one that a democratic society determines where it draws the line between what it will tolerate and what it won't.



Headscarves cannot be tolerated as long as they remain an expression of the oppression of women, Kelek says. Sharia law cannot apply in Germany, and forced marriages of young girls are shameful. What happens in mosques and Koran schools, she adds, should be transparent and founded on Germany's democratic constitutional order. "Religion," she declares, "is part of freedom. It does not stand above it."



It's only natural that "Himmelsreise" is a one-sided book, singling out the aspects that, from a Western perspective, argue against allowing an unlimited Islam in Germany. The book is, after all, a contribution to a debate -- an important contribution. Others can take up the role of responding to her views, but Kelek doesn't deserve to be vilified.





For Kelek, the central point is that Muslims should be able to become European citizens, with an appreciation for democracy, freedom, and secular society. Particularly in light of the growing proportion of Muslims in the population, society needs to fight for every single child of immigrants. It's not enough to count on every oppressed person emerging with a disposition toward freedom and democracy, as Kelek did. Democracy requires a critical mass of democrats -- otherwise, it collapses. The multicultural approach has given too little consideration to this aspect.


Kelek is fighting for nothing less than an Islamic enlightenment in Germany. As a devout Muslim, she has every right to do so. Her goal is to have many religions, but a single understanding of government and society.



([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط])

Source: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (English)


You might also like:

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Germany: Fighting for Islamic enlightenment

2010-04-02T11:04:00-07:00

Esther

Criticism and Islam|Location: Germany|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/romania-illegal-afghan-migrants-caught.html';
tweetcount_title = 'Romania: Illegal Afghan migrants caught';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




Romania: Illegal Afghan migrants caught


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]A bid to get to Britain turned sour for 50 Afghan would-be migrants when they were arrested hiding in the tanks of a vinegar lorry.


The group - which included 15 children - were discovered in a false compartment under the main tanks filled with thousands of litres of Greek vinegar.


Astonished customs officials found the migrants after using scanners to pick up heartbeats inside the tanks in Varsand on the Romanian border as the truck crossed from neighbouring Bulgaria.


(
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط])

Source:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


You might also like:

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Romania: Illegal Afghan migrants caught

2010-04-02T09:24:00-07:00

Esther

Immigration: Illegal|Location: Romania|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/france-state-council-warns-full-burqa.html';
tweetcount_title = 'France: State Council warns full burqa ban might be illegal';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




France: State Council warns full burqa ban might be illegal


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]Immigration Minister Eric Besson defended the upcoming law. Talking to Europe 1, Besson said: The world, and especially the Arab-Muslim world, is watching us and expecting a strong sign from France."


Eric Besson has told only during travel including the Maghreb and Africa, he met "many women [who] are waiting for a sign to take action in their countries" in their turn. He said that in his travels in the Magreb and North Africa he met many women who were waiting for a sign to mobilize in their own country.

Besson said he supposed a 'total ban in French territory in the name of the dignity of the woman."


---------


France’s top legal body warned the government Tuesday that a complete ban on the burqa in the home of Europe’s largest Muslim minority would be vulnerable to legal challenges.


"It appears to the State Council that a general and absolute ban on the full veil as such can have no uncontestable judicial basis," the body said in a report submitted to Prime Minister Francois Fillon.



But it would be possible to “require that faces be uncovered in some places or for some procedures” involving interaction with the state or security officials, added the body.



The State Council, headed by Jean-Marc Sauve, is France’s top legal body that advises the government on proposed legislation.



President Nicolas Sarkozy has described the burqa, as well as other full face veils such as the niqab, as “contrary to women’s dignity,” and has been pressing for a bill to ban it.


The government had asked the State Council for a legal opinion after a parliamentary report called for a ban on the garment in all schools, hospitals, government offices and public transport.


([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط])

Sources:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (French), [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (English)


You might also like:

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

France: State Council warns full burqa ban might be illegal

2010-04-02T07:47:00-07:00

Esther

Location: France|Muslim veil|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/russia-terror-attack-updates.html';
tweetcount_title = 'Russia: Terror attack updates';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




Russia: Terror attack updates

There's lots of information about the recent terror attack (and a few which followed).

Abusing widespread public fear after Monday’s Moscow metro bombings, hooligans have made
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


Several
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in connection with the Moscow attack.

Russian
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] one of the women suicide bombers who carried out the Moscow metro attacks as the 17-year-old widow of a Caucasus militant, Kommersant daily reported Friday. The bomber was named as Dzhennet Abdurakhmanova. ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط])

The suicide terrorists were supposedly
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

The leader of the Islamic "Emirate of the Caucasus" Dokka Abu Usman [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] for this week's Moscow metro bombings, The Kavkav Centre, a Chechen Internet site, said Wednesday.

But the group also denied responsibility:

"
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in Moscow, and we don’t know who did it," Shemsettin Batukaev, a spokesman for the Caucasus Emirate organisation, told Reuters by telephone in Turkey.


The spokesman said the group planned attacks on economic targets inside Russia, but not against civilians. Its leader, Doku Umarov, vowed last month to spread a Caucasian insurgency to Russian cities.



-----------------

A [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in Kizlyar, Dagestan.

"At 20:00 [16:00 GMT] on the outskirts of Oguzer in the Kizlyar region, law enforcement officers found ... a homemade bomb made up of a 12-liter bucket filled with a mixture of ammonium nitrate and aluminum powder, as well as destructive elements such as metal nuts and screws," the source told RIA Novosti.



One of the terrorist act executors in Kizlyar, Dagestan, was [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] registered in the local Department of Internal Affairs, Russia's Ministry of Internal Affairs reports.

It was a Kizlyar resident Daud Magomedov, born in 1988. He drove the Niva automobile and blew himself up when the road patrol officers tried to stop him.



Two men were killed and another injured [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in Dagestan on Thursday.


-----------------


Russian President Dmitry Medvedev called on Thursday for [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

"The range of anti-terrorism measures must be expanded; they should be not only more effective, but also more harsh, merciless and preventive. We must punish them [the terrorists]," the Russian president said.


-----------------


More than 5,000 citizens gathered in the towns of Khasavyurt and Makhachkala in the southern region of Dagestan to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in Moscow and Kizlyar. On Wednesday a similar rally happened in Moscow.

Both rallies featured minutes of silence in commemoration of those who died as a result of the blasts.


-----------------

A two-year long experiment kicks off on April 1, following several years of debates and disputes. Fourth graders in 19 Russian regions will start receiving tuition in “[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]”, Itar-Tass reports.


You might also like:

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Russia: Terror attack updates

2010-04-02T06:12:00-07:00

Esther

Location: Russia|terrorism|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/belgium-french-community-schools-ban.html';
tweetcount_title = 'Belgium: French Community schools ban headscarves';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




Belgium: French Community schools ban headscarves

Many schools in the Belgian French Community already ban the headscarf.

The internal school regulations of 110 of the 129 schools [85%] of the French community educational system ban the wearing of religious symbols, according to a hearing in a committee of the various Francophone parliaments.

In the Catholic educational system, most schools have adjusted their internal regulations years ago and students must remove any head covering when they enter the school building.

The French-speaking Catholic education system doesn't support regulating the issue via decree, and want to continue working with internal school regulations.

Source:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (Dutch)


You might also like:

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Belgium: French Community schools ban headscarves

2010-04-02T03:41:00-07:00

Esther

Location: Belgium|Muslim veil|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/france-govt-tightens-immigration-laws.html';
tweetcount_title = 'France: Gov't tightens immigration laws';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




France: Gov't tightens immigration laws



The French government unveiled a bill on Wednesday to toughen immigration rules and impose strict penalties on anyone employing foreigners without work permits, raising howls of protest from human rights groups.


It is the sixth time since 2002 that France has looked to tighten its immigration laws and comes after President Nicolas Sarkozy launched a debate on national identity that critics say pandered to far-right extremists.


Immigration Minister Eric Besson, who has recently backed calls for a French ban on the full-face Muslim veil, or burqa, presented the bill to the cabinet on Wednesday.



Amongst the measures was a move to increase the time illegal immigrants can be held in detention to 45 days from 32, after which the authorities have to make a decision on whether to expel them or further investigate their request for asylum.



It also postpones the moment that a judge can review their case, leaving it up to an administrative official to make the first call on their detention.



“This is a serious assault on fundamental liberties,” Patrick Henriot, deputy head of the French magistrates’ union was quoted as saying in Le Monde newspaper.



The government decided on this change after judges in January swiftly freed some 124 mainly Kurdish immigrants, who had washed up on the French Mediterranean island of Corsica, rather than move them to the detention centres.



Besson, who has been set a goal by Sarkozy to expel 30,000 illegal immigrants from French soil this year, defended the push to extend the detention period, which will give authorities more time to check asylum demands.



“(The period) is 60 days in Portugal, six months in the Netherlands, Austria or Hungary, eight months in Belgium, 18 months in Germany, 24 months in Switzerland, and unlimited in Britain,” he wrote in his presentation of the bill.



Under the terms of the proposed law, anyone caught employing illegal immigrants will face up to five years in prison and a maximum fine of 15,000 euros ($20,140).



The bill also calls for immigrants hoping to naturalise to adhere “to the essential principles and values of the republic” and requires people to sign a “charter of the rights and duties of the French citizen”.


([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط])

Source:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (English)


You might also like:

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

France: Gov't tightens immigration laws

2010-04-02T02:54:00-07:00

Esther

Immigration: Illegal|Integration|Location: France|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/belgium-extra-protection-for-cultural.html';
tweetcount_title = 'Belgium: Extra protection for Cultural Center after 'Islam cartoons' incident';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




Belgium: Extra protection for Cultural Center after 'Islam cartoons' incident

Three immigrant youth were caught Thursday while trying to steal two cartoons from an exhibition in the De Bogaard cultural center in Sint Truiden (Limburg, Belgium), since they thought they offended Islam.

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
An employee managed to get the cartoons from them, after which the three threatened harsher measures. The De Bogaard center is getting extra protection since.

The cartoons which they objected to were created by cartoonist Frans Van Rompay, who works by the pseudonym ‘SnarF’. "I certainly didn't want to mock Islam. I wanted to give my interpretation of exotic fruit and our own native fruit, that have more character, taste and particularly body," Frans Van Rompay says.

Source:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (Dutch)


You might also like:

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Belgium: Extra protection for Cultural Center after 'Islam cartoons' incident

2010-04-02T01:23:00-07:00

Esther

Criticism and Islam|Location: Belgium|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Thursday, April 01, 2010



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/paris-halal-expo-2010.html';
tweetcount_title = 'Paris: Halal Expo 2010';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




Paris: Halal Expo 2010


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]Organisers of the two-day [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], which will kick-off on March 30 in Paris (France) urged the Algerian producers of food processing to profit of opportunities offered by such an event to intensify their exports to Europe.


This exhibition, which brings together actors of Halal distribution, manufacturers and importers in France and in Europe, is a "must-attend event of exchanges among the different circuits," Algerian Press Service (APS) cited official of organising agency of GL Events, Farid Terrache as saying here recently.

(
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط])


----------------


Just weeks [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] over a French fast-food chain selling halal burgers - or burgers prepared according to Islamic practices - a food fair featuring halal has opened in Paris this week.


(...)


The debate left a bitter aftertaste in a nation that has just spent the past few months engaged in a government-introduced "national identity debate" which raised more questions than it answered.


But in the food-stacked aisles of the halal section at Paris’s annual “Snack and Fast fooding Expo", the controversy has been put into cold storage.


Halal food is still a niche market, but it’s a business that’s growing at a fast clip. Attracted by the industry’s impressive
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], major food conglomerates are now competing with the companies that have traditionally dominated the sector.


Cedomir Nestorovic, a halal food market specialist and marketing professor at the Paris-based ESSEC business school, said "Ultimately, the market will surpass, by far, the organic sector."



([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط])


Sources:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (English)

Related articles:
*
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
* [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


You might also like:

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

· [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Permalink: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Paris: Halal Expo 2010

2010-04-01T15:05:00-07:00

Esther

Halal Food|Location: France|

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Labels: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



tweetcount_url = 'http://islamineurope.blogspot.com/2010/04/cordoba-fight-erupts-after-austrian.html';
tweetcount_title = 'Cordoba: Fight erupts after Austrian Muslims try praying at former mosque';
tweetcount_src = 'RT @IslamBlog:';
tweetcount_via = false;
tweetcount_links = true;
tweetcount_size = 'small';
tweetcount_background = 'FFFFFF';
tweetcount_border = 'CCCCCC';
tweetcount_api_key = '5c3bba3f5d77a46a13453091e36dc1cde4335e9299a1edeeaa3c31d193b33fda';




Cordoba: Fight erupts after Austrian Muslims try praying at former mosque

Related story:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


A confrontation between Muslim tourists and guards employed by the Roman Catholic bishop at the world-famous Cordoba mosque saw two people arrested and two guards injured last night.

Trouble broke out when the visitors knelt to pray in the building, a former mosque turned into a Christian cathedral in the 13th century, where a local bishop, Demetrio Fernández, recently insisted that a ban on Muslim prayers must remain.


Half a dozen members of a group of more than 100 Muslims from Austria had started praying among the marble columns and coloured arches of the vast building when security guards ordered them to stop.


"They provoked in a pre-planned fashion what was a deplorable episode of violence," the bishop's office said in a statement.


Cathedral authorities said the guards had invited the visitors to continue viewing the inside of a 24,000 sq metre building that was once the world's second biggest mosque, but without praying.



"They replied by attacking the security guards, two of whom suffered serious injuries," the bishop's office said.



Local newspapers reported that a dozen police officers had been called into the building and that these, too, had been attacked when they tried to arrest the two visitors.



The local Diario de Cordoba newspaper quoted anonymous police sources as saying that a knife had been taken off one of those arrested.



A group of local Muslim converts have long campaigned for the right to pray at the mosque building. "The building is very big and the main cathedral occupies only a part of it," said Mansur Escudero of the Junta Islamica group.



"They publicise the building as a mosque because that brings in tourists, but they do not allow the Muslims who pay money to go inside to pray," he said.




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
بحث باللغة الإنجليزية عن :Islam in Europe : الطالبة / سارة ابراهيم عبد المقصود عباس
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» معلومات عن شاروخان
» Collection of Arab and Islamic Proverbs

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مدرسة صهرجت الصغرى الثانوية :: مجموعة نشاط اللغة الانجليزية-
انتقل الى: